اینجا فانوسی روشن است - روزی که رفتم کوه نوردی

نویسنده :مه دی
تاریخ:پنجشنبه 18 مهر 1392-10:09 ق.ظ

روزی که رفتم کوه نوردی

در یک روز خنک،نیمه ابری، و در هوای باران زده ، با دوستانم برای کوه نوردی رفتم ،که حاصلش این شد:

- در همان ابتدای راه یکی از دوستان شروع کرد به غرولند که اصلا برای چی آمدیم، به ذهنم رسید خیلی جالبه در حالیکه من از بودن در این موقعیت احساس شادی و نشاط دارم در همین لحظه شخص دیگری این موقعیت براش دردناک و عذاب آوره، پس مشکل از موقعیت نیست از نوع نگاه آدمها و ظرفیتها و تواناییهاشون هست.

-گروههای دیگه ای هم از دامنه های مختلف برای فتح قله تلاش می کردند، به ذهنم رسید واقعیت عالم این هست که معشوقی که ارزش عشق ورزیدن داشته باشه همیشه هواخواهان زیادی داره و افراد زیادی برای تصاحبش تلاش می کنند و در این راه رقبای زیادی را در کنار خودت می بینی ، اما خب میزان اراده و همت و همچنین جهان بینی متفاوت این آدمهاست که میزان بهره و حظ آنها را از معشوق مشخص می کنه و باعث میشه ارتباط عمیق تری با آن برقرار کنند.

-دیگر اینکه هر کسی به قله رسیده لزوما فاتح آن نیست ، فاتح واقعی کسی هست که ارتباط روحی با طبیعت و کوهستان برقرار کرده باشه و زیبایی و عظمت آن و خالق آن را درک کرده باشه.

-کوه از آن چیزی که فکر می کردیم بلندتر و صعب العبورتر بود و مدام شیب ها تندتر و لغزنده تر می شد، که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها

-پس از چند ساعت واقعا خسته شدیم و تصمیم گرفتیم برگردیم اما به علت باران شب گذشته خاک و سطح سنگها بسیار ناپایدار و لیز شده بود و هر چه تلاش کردیم برای برگشت دیدیم که خطر سقوط حتمی است، به همین خاطر و به ناچار کمی استراحت کردیم و تصمیم گرفتیم مسیر را به طرف بالا ادامه بدهیم.پس از فتح قله به دوستانم گفتم ما این فتح را مدیون این کوه هستیم چرا که با نوع تعامل خودش بازگشت و ارتداد از این مسیر را برای ما مساوی سقوط و نیستی قرار داد و چون معشوقی دلسوز ما را برای صعود و ادامه راه رهنمون شد.

-گاهی پیش میاد که در کشاکش پستی ها و بلندی های کوه، قله را نمی توانی ببینی، اما چون ایمان داری که راه درست هست و قله وجود داره ادامه میدی.

-لذت کوهنوردی فقط به فتح قله نیست بلکه از همان زمانی که نیت می کنی و اولین گام را بر می داری اگر عاشق این کار باشی برات لذت بخشه ، و قدم به قدم آن برات خاطره و پر از شور و نشاط هست.

- و نکته آخر اینکه شروع هر کاری راحت و آسان هست، منتهی ادامه دادن و استقامت ورزیدن کار هر کسی نیست.
هر که در عشق سر از قله برآرد هنر است
 همه تا دامنه ی کوه تحمل دارند
پی نوشت  :
1- دوستان اگر برداشت دیگری از کوه نوردی دارند خوشحال می شوم در کامنتها اضافه کنند.
2- سپاس فراوان از عزیزی که مرا تشویق به تحریر این مطلب کرد و ودر نگارش آن نیز یاریم نمود.